Het managementteam van Kidtopia bestaat uit 5 personen met elk een hbo- of universitaire achtergrond. De kwaliteit- en relatiemanager zijn verantwoordelijk voor zowel het pedagogisch als organisatorische vlak van Kidtopia. In de praktijk werken er 2 assistent-leidinggevende op de groep, samen met pedagogisch medewerkers. Zij hebben een gerichte opleiding gevolgd, namelijk mbo-PW op kwalificatieniveau 3 en 4. Per groep proberen wij altijd medewerkers in te zetten die bestaan uit de volgende mix: een medewerker met veel ervaring, een medewerker met een paar jaar ervaring en een medewerker met weinig tot geen ervaring. Alle medewerkers hebben een diploma kinder-EHBO of hebben een BHV-opleiding gevolgd.
Jaarlijks wordt Kidtopia geïnspecteerd door de inspectie Kinderopvang. Het inspectierapport kun je rustig teruglezen door op deze link te klikken. Volgens de Wet Kinderopvang moeten kindercentra voldoen aan kwaliteitseisen op het gebied van ouderinspraak, personeel, veiligheid, gezondheid, accommodatie, inrichting, groepsgrootte en beroepskracht naar kindratio, pedagogisch beleid en klachten. De toezichthouder van de GGD controleert of Kidtopia voldoet aan deze eisen. Elk jaar scoort Kidtopia op al deze punten een ruime voldoende.
Hoe bewaken we de kwaliteit bij Kidtopia?
We coachen actief en controleren of ons beleid in de praktijk wordt nageleefd. Daarnaast evalueren wij periodiek de beleidsstukken en voeren wij teamgesprekken over beleidszaken Ook hechten wij veel waarde aan de ouderinspraak. Wij staan open voor feedback van zowel jullie als ouder als van ons personeel zelf.