De locatiemanagers zijn verantwoordelijk voor het reilen en zeilen binnen de vestigingen. Hierbij worden zij ondersteund door een assistent leidinggevende. Binnen Kidtopia zijn naast hen ook een kwaliteitsmanager, pedagogisch project manager, pedagogisch coach, een pedagogisch beleidsmedewerker, zij vormen samen de stafafdeling pedagogiek.
Op de groepen werken pedagogisch medewerkers. Zij hebben een gerichte opleiding gevolgd, namelijk mbo-PW op kwalificatieniveau 3 en 4. Per groep proberen wij altijd medewerkers in te zetten die bestaan uit de volgende mix: een medewerker met veel ervaring, een medewerker met een paar jaar ervaring en een medewerker met weinig tot geen ervaring. Alle medewerkers hebben een diploma kinder-EHBO of hebben een BHV-opleiding gevolgd.
Jaarlijks wordt Kidtopia geïnspecteerd door de inspectie Kinderopvang. Het actuele inspectierapport van de vestigingen kan je vinden onder het kopje vestigingen en dan klik je vervolgens op de link.
Volgens de Wet Kinderopvang moeten kindercentra voldoen aan kwaliteitseisen op het gebied van ouderinspraak, personeel, veiligheid, gezondheid, accommodatie, inrichting, groepsgrootte en beroepskracht naar kindratio, pedagogisch beleid en klachten. De toezichthouder van de GGD controleert of Kidtopia voldoet aan deze eisen. Elk jaar scoort Kidtopia op al deze punten een ruime voldoende.
Hoe bewaken we de kwaliteit bij Kidtopia?
We coachen actief en controleren of ons beleid in de praktijk wordt nageleefd. Daarnaast evalueren wij periodiek de beleidsstukken en voeren wij teamgesprekken over beleidszaken Ook hechten wij veel waarde aan de ouderinspraak. Wij staan open voor feedback van zowel jullie als ouder als van ons personeel zelf.